Zupełnie jak z normalnym automatem, czyli "gaz w podłogę" i heja :)
A poważnie - jazda nie różni się praktycznie niczym poza tym, że po zdjęciu nogi z pedału gazu rozpoczyna się automatycznie odbiór energii z kół co w efekcie jest odczuwane tak jak by był aktywowany retarder w autobusie z tradycyjnym napędem. Dlatego trzeba wyczuć kiedy zdjąć nogę z gazu bo inaczej bus nie dotoczy się sam z siebie do przystanku i trzeba będzie znowu trochę gazu użyć. Hamulec zasadniczy trzeba użyć dosłownie na ostatnich kilku metrach. Ruszanie jest bardzo fajne, bo nie ma żadnego szarpania. Jest to efekt skrzyni bezstopniowej. No i samo ruszanie, mimo że płynne jest bardzo dynamiczne, bo wspomagane energią elektryczną. Wadą naszej hybrydzi jest to, że głośno pracują wentylatory dachowe służące do schładzania baterii. No i nasz egzemplarz bardzo mało oszczędza. Nie oszukujmy się, przy takim apetycie na paliwo, pokrycie zwiększonego kosztu zakupu będzie niemożliwe.
Zapomniałem dodać, że aby tryb D lub R został włączony, w momencie naciskania przycisku musi być wciśnięty pedał hamulca. W przeciwnym wypadku tryb nie zostanie aktywowany i kontrolka będzie migać. W tradycyjnym automacie naciskanie hamulca nie jest wymagane do załączenia biegu, ale uważam i tak warto to robić aby uniknąć szarpnięcia.
Drzwi w drugim członie są zapewne obsługiwane jednym przyciskiem. Wozy do Berlina (przynajmniej w 2008r.) miały dwa guziki przy trzech parach drzwi. :)
a prawa strona przycisków na sterowniku skrzyni?:D i jak wyglada kwestia hamowania? lepiej (płynniej, szybciej, pewniej) hamuje hybryda, czy zwykłe Urbino 18? :)
Z tego co ja pamiętam jak prowadziłem hybrydę do Drezna, to w Solarisie mówili, że tymi przyciskami ustawia się moc hamowania podczas puszczenia nogi z gazu, a co się z tym wiąże więcej lub mniej odzyskanej energii, może być?
Mnie nawet nikt nie przeszkolił. Po prostu któregoś dnia mnie dopisano do listy kierowców którzy mogą jeździć hybrydą, dostałem ją dzień później na linię i tyle. Jechałem nią zaledwie dwa razy :]
Komentarze
ktoś mi wytłumaczy, jak się jeździ hybrydą i jak się obsługuje tą skrzynię?
Zupełnie jak z normalnym automatem, czyli "gaz w podłogę" i heja :)
A poważnie - jazda nie różni się praktycznie niczym poza tym, że po zdjęciu nogi z pedału gazu rozpoczyna się automatycznie odbiór energii z kół co w efekcie jest odczuwane tak jak by był aktywowany retarder w autobusie z tradycyjnym napędem. Dlatego trzeba wyczuć kiedy zdjąć nogę z gazu bo inaczej bus nie dotoczy się sam z siebie do przystanku i trzeba będzie znowu trochę gazu użyć. Hamulec zasadniczy trzeba użyć dosłownie na ostatnich kilku metrach.
Ruszanie jest bardzo fajne, bo nie ma żadnego szarpania. Jest to efekt skrzyni bezstopniowej. No i samo ruszanie, mimo że płynne jest bardzo dynamiczne, bo wspomagane energią elektryczną.
Wadą naszej hybrydzi jest to, że głośno pracują wentylatory dachowe służące do schładzania baterii.
No i nasz egzemplarz bardzo mało oszczędza. Nie oszukujmy się, przy takim apetycie na paliwo, pokrycie zwiększonego kosztu zakupu będzie niemożliwe.
Zapomniałem dodać, że aby tryb D lub R został włączony, w momencie naciskania przycisku musi być wciśnięty pedał hamulca. W przeciwnym wypadku tryb nie zostanie aktywowany i kontrolka będzie migać.
W tradycyjnym automacie naciskanie hamulca nie jest wymagane do załączenia biegu, ale uważam i tak warto to robić aby uniknąć szarpnięcia.
W tradycyjnym automacie w MPK Poznań ;) Niektóre firmy sobie tego życzą, i tak jest - że trzeba hamulec trzymać w momencie wrzucania biegu.
Dzisiaj widziałem na wybieraku (ponowne pozdrowienia dla P. Darka) literę F - co ona oznacza?
I do czego są pozostałe 3 przyciski (po prawej RND)?
No i jeszcze pytanie - jak otworzyć pojedynczo cztery pary drzwi trzema przyciskami?
Drzwi w drugim członie są zapewne obsługiwane jednym przyciskiem.
Wozy do Berlina (przynajmniej w 2008r.) miały dwa guziki przy trzech parach drzwi. :)
Przycisk trzeci służy do otwierania 3 i 4 drzwi . Dziękuje za pozdrowienia.
Przyciski D N R służą do zmiany jazdy kierunku, jazda do przodu, postój i jazda do tyłu.
a prawa strona przycisków na sterowniku skrzyni?:D
i jak wyglada kwestia hamowania? lepiej (płynniej, szybciej, pewniej) hamuje hybryda, czy zwykłe Urbino 18? :)
RND wiem, a te pozostałe trzy?
Nie wiem, ale się dowiem ;)
Z tego co ja pamiętam jak prowadziłem hybrydę do Drezna, to w Solarisie mówili, że tymi przyciskami ustawia się moc hamowania podczas puszczenia nogi z gazu, a co się z tym wiąże więcej lub mniej odzyskanej energii, może być?
@vagatrotter, Darek: jeździcie i nie wiecie? Wstyd!
Mnie nawet nikt nie przeszkolił. Po prostu któregoś dnia mnie dopisano do listy kierowców którzy mogą jeździć hybrydą, dostałem ją dzień później na linię i tyle. Jechałem nią zaledwie dwa razy :]
@vagatrotter: tyle spotkań, ( zaledwie 2), a gadamy o dupie Maryni, następne spotkanie przy browarze szkolenie z hybrydy
Dobrze Panie Majster, się zrobi