Poznańskie Autobusy

  • Skocz do głównej treści strony
  • Skocz do menu nawigacyjnego i logowania

Nawigacja i wyszukiwanie

Nawigacja

  • Galeria
  • Artykuły
  • Kontakt

Szukaj

Galeria Najczęściej oglądane

Pulpit VDO FAP + Allison

11255 11255 10367 10367 9456 9456 9009 9009 8982 8982 8981 8981 6979 6979
Pulpit VDO FAP + Allison
Poprzedni Poprzedni  
Powiększ zdjęcie Pobierz
Dalej Dalej  
4629 4629 4630 4630 3351 3351 2888 2888 2720 2720 2669 2669 2668 2668 2667 2667
  • Solaris Urbino 12 #5056
  • Autobus hybrydowy
  • Solaris Urbino 12 #7031
  • Solaris Urbino 12 #9108
  • Solaris Urbino 15 #5097
  • Solaris Urbino 15 #5097
  • Koło
  • Pulpit VDO FAP + Allison
  • Pulpit VDO FAP
  • Pulpit VDO MOKI
  • Pulpit kierowcy
  • Pompa wtryskowa
  • Pedał gazu
  • Poduszka zawieszenia silnika
  • Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego.
  • MAN NL283 #1069

Informacja o zdjęciu

Opis
#1890 Tym razem niestandardowy pulpit VDO, bo z wybierakiem skrzyni biegów firmy Allison.
Odsłony
11611
Ocena
Autor
sliwma
Rozmiar oryginalnego zdjęcia
67.47 KB (900 x 506 px)

JoomJComments

Komentarze  

# Michalbc 2013-09-11 22:59


ktoś mi wytłumaczy, jak się jeździ hybrydą i jak się obsługuje tą skrzynię? :D jak z hamowaniem i rozpędzaniem tego auta?:P
# vagatrotter 2013-09-12 07:58


Zupełnie jak z normalnym automatem, czyli "gaz w podłogę" i heja :)

A poważnie - jazda nie różni się praktycznie niczym poza tym, że po zdjęciu nogi z pedału gazu rozpoczyna się automatycznie odbiór energii z kół co w efekcie jest odczuwane tak jak by był aktywowany retarder w autobusie z tradycyjnym napędem. Dlatego trzeba wyczuć kiedy zdjąć nogę z gazu bo inaczej bus nie dotoczy się sam z siebie do przystanku i trzeba będzie znowu trochę gazu użyć. Hamulec zasadniczy trzeba użyć dosłownie na ostatnich kilku metrach.
Ruszanie jest bardzo fajne, bo nie ma żadnego szarpania. Jest to efekt skrzyni bezstopniowej. No i samo ruszanie, mimo że płynne jest bardzo dynamiczne, bo wspomagane energią elektryczną.
Wadą naszej hybrydzi jest to, że głośno pracują wentylatory dachowe służące do schładzania baterii.
No i nasz egzemplarz bardzo mało oszczędza. Nie oszukujmy się, przy takim apetycie na paliwo, pokrycie zwiększonego kosztu zakupu będzie niemożliwe.
# vagatrotter 2013-09-12 08:01


Zapomniałem dodać, że aby tryb D lub R został włączony, w momencie naciskania przycisku musi być wciśnięty pedał hamulca. W przeciwnym wypadku tryb nie zostanie aktywowany i kontrolka będzie migać.
W tradycyjnym automacie naciskanie hamulca nie jest wymagane do załączenia biegu, ale uważam i tak warto to robić aby uniknąć szarpnięcia.
# Marcin Nader 2013-09-12 11:26


W tradycyjnym automacie w MPK Poznań ;) Niektóre firmy sobie tego życzą, i tak jest - że trzeba hamulec trzymać w momencie wrzucania biegu.
# sliwma 2013-09-12 17:10


Dzisiaj widziałem na wybieraku (ponowne pozdrowienia dla P. Darka) literę F - co ona oznacza?
I do czego są pozostałe 3 przyciski (po prawej RND)?

No i jeszcze pytanie - jak otworzyć pojedynczo cztery pary drzwi trzema przyciskami?
# Jakub Stefaniak 2013-09-12 20:06


Drzwi w drugim członie są zapewne obsługiwane jednym przyciskiem.
Wozy do Berlina (przynajmniej w 2008r.) miały dwa guziki przy trzech parach drzwi. :)
# Darek Berger 2013-09-12 22:25


Przycisk trzeci służy do otwierania 3 i 4 drzwi . Dziękuje za pozdrowienia.
# Darek Berger 2013-09-12 22:28


Przyciski D N R służą do zmiany jazdy kierunku, jazda do przodu, postój i jazda do tyłu.
# Michalbc 2013-09-12 23:04


a prawa strona przycisków na sterowniku skrzyni?:D
i jak wyglada kwestia hamowania? lepiej (płynniej, szybciej, pewniej) hamuje hybryda, czy zwykłe Urbino 18? :)
# sliwma 2013-09-13 10:12


RND wiem, a te pozostałe trzy?
# vagatrotter 2013-09-13 20:54


Nie wiem, ale się dowiem ;)
# Mirek Nader 2013-09-14 01:11


Z tego co ja pamiętam jak prowadziłem hybrydę do Drezna, to w Solarisie mówili, że tymi przyciskami ustawia się moc hamowania podczas puszczenia nogi z gazu, a co się z tym wiąże więcej lub mniej odzyskanej energii, może być?
# Marcin Nader 2013-09-15 09:22


@vagatrotter, Darek: jeździcie i nie wiecie? Wstyd! :P Tata, dobrze pamiętasz - tak mówili.
# vagatrotter 2013-09-15 22:21


Mnie nawet nikt nie przeszkolił. Po prostu któregoś dnia mnie dopisano do listy kierowców którzy mogą jeździć hybrydą, dostałem ją dzień później na linię i tyle. Jechałem nią zaledwie dwa razy :]
# Mirek Nader 2013-09-16 00:45


@vagatrotter: tyle spotkań, ( zaledwie 2), a gadamy o dupie Maryni, następne spotkanie przy browarze szkolenie z hybrydy :P
# vagatrotter 2013-09-16 20:13


Dobrze Panie Majster, się zrobi :D
Odśwież komentarze
JComments

Ocena zdjęcia

Proszę się najpierw zalogować...
 

  • Nie pamiętasz hasła?
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Załóż swoje konto!

CzyNaCzas

CzyNaCzas

TOP 30

  • Najczęściej oglądane
  • Najwyżej oceniane
  • Ostatnio dodane
  • Najnowsze komentarze

Losowe zdjęcie

Najnowsze komentarze

  • Moderus Gamma #959
    • Damian Kowal 10.10.2025 20:19
      Pozdrawiam motorniczego widocznego na zdjęciu

Facebook

W celu zapewnienia Państwu najlepszych doświadczeń online ta strona wykorzystuje pliki cookie.

Korzystając z naszej strony internetowej zgadzasz się na korzystanie z plików cookie.

Ok, rozumiem